יום ראשון, 26 בינואר 2014

שיחה אמיתית ב"מנצמע"

בעוד אנחנו עמלים על למידה משמעותית באמצעות המחשב....
רוצה לשתף אתכם בשיחה שהתנהלה בין תלמידי ב"מנצמע" (ווטסאפ)

בעקבות מילוי שאלון עמדות לפני חלוקת מחשבים.

תלמידה- אני עושה את השאלון של המחשבים וכתוב לי כמה אפשרויות:
1. עד שתי שעות ביום
2. 2-4 שעות ביום במחשב.
3. מעל 4 שעות ביום

ואני בכלל לא משתמשת במחשב. אני פעם בחודש או שלושה שבועות....

תלמיד- אז כשאת פעם בכמה זמן על המחשב כמה שעות את נמצאת בו.
אני פעם זה היה מעל 4 שעות ועכשיו יש לי אייפון אז זה שעתיים ככה.
חחחח

תלמידה- חחחח
מחשב זה משעמם

                          תלמידה- חחחח
                                                אם כבר טלפון הרבה יותר מעניין

                                                תלמיד- פעם זה היה כל כך להפך

                     תלמיד- נכון

                    תלמיד- נכון

                             תלמיד- נכון.........




נו חברים, דעתכם??? אנחנו עומדים בקצב של ההתפתחות הטכנולוגית? או שאנחנו רק חושבים כך??? האם הגיע העת לעבוד רק עם תוכנות להעברת מסרים מיידיים?
יאללה, תתחילו לחשוב איך מלמדים עם הסמרטפון תתפלאו לגלות שאנחנו כבר בפיגור.....

מצרפת סרטון שדן בסוגיה. זהבה צרפה את הקישור בתגובות....תודה.

שווה צפייה!

3 תגובות:

  1. ואני שואלת את עצמי בכל יום מחדש, האם אי פעם נוכל להדביק את הפערים מול הדור הצעיר? הטכנולוגיה רצה מהר כל כך, אנחנו לא מספיקים להטמיע את האחת וכבר אחותה הצעירה נולדת.
    אתמול ראיתי את הסרט "היא" על התקדמות הטכנולוגיה, מומלץ בחום.

    השבמחק
  2. מספיק לראות את הילדים שלנו בבית כדי להבין שכמה שלא נרוץ לא נשיג אותם

    השבמחק
  3. בני הנוער מרגישים הרבה יותר בנוח בסביבת הטלפון הנייד וחלקם ממש מתקשים בביצוע פעולות פשוטות במחשב.
    לא מזמן צפיתי באחייני (לומד בכיתה ז בקרית אונו) מנסה לבצע מטלה פשוטה של כניסה למודל הכיתתי ושליחת תגובה בפורום, ראיתי שהוא אבוד לגמרי (ומדובר בילד רגיל ומוכשר ), שאלתי אותו לפשר המבוכה שהוא חש מול המחשב והוא ענה משהו בסגנון "אני בדרך כלל לא משתמש במחשב בכלל הכול בטלפון , שם אני מכיר" ,גם ביום המקוון שנערך אצלנו לא מזמן בכיתה ח תלמידים רבים שלא הסתדרו עם מטלות שביקשנו מהם לבצע במחשב (כגון להעלות סרטון) , פתרו את הבעיה באמצעות הסמרטפון. השאלה היא האם עלינו להתעקש על השימוש במחשב והקניית המיומנות בסביבת המחשב או שנאפשר לתלמידים לעבוד היכן שנוח להם, קשה היום לענות על השאלה : כיצד תראה סביבת העבודה של הבוגרים שלנו בעוד 10 שנים, באיזו סביבה הם ידרשו לתפקד? האם כל אחד יוכל לבחור במכשיר ובסביבה הנוחה לו? האם כל הסביבות והמכשירים ידברו אלו עם אלו . השאלה הזו כבר נמצאת על סדר היום החינוכי וכמובן העסקי וזכתה לכינוי BOYD ממליצה לקרוא את הכתבה הבאה: http://www.calcalist.co.il/articles/0,7340,L-3566820,00.html
    וגם לצפות בסרט: http://www.youtube.com/watch?v=LkiRWTJYPS0&list=PLvzOwE5lWqhT4nW6rOZBfKfNq1MJK_XLO&index=1
    למתעניינים סרטים נוספים בנושא יופיעו משמאל .

    השבמחק